Contoh Kertas Kerja Rombongan ke Luar Negara dengan Murid-Murid - Raihan Jalaludin's Blog

Latest

Sunday 7 February 2016

Contoh Kertas Kerja Rombongan ke Luar Negara dengan Murid-Murid

Berikut adalah contoh Kertas Kerja Rombongan yang telah saya siapkan bagi kegunaan sekolah untuk membawa murid-murid menyertai rombongan ke Girl Guide Singapore tiga tahun yang lalu. Rombongan ini adalah dibawah program pengantarabangsaan Malaysia-Singapura bagi memenuhi Kebitaraan Pandu Puteri Tunas sekolah saya pada ketika itu.

Kertas kerja adalah suatu dokumentasi yang sangat penting sebelum memulakan sesuatu program. Kertas kerja harus dihasilkan dengan teliti dan sempurna. Segala perbelanjaan, tujuan rombongan, rancangan aktiviti, butiran peserta dan lain-lain maklumat perlu dinyatakan dengan jelas agar tidak timbul sebarang isu kelak. Dalam menghasilkan kertas kerja ini, saya juga ada membuat rujukan di blog-blog yang lain. Mohon maaf jika terdapat sebarang kekurangan kerana ini adalah merupakan kali pertama saya dilantik untuk menguruskan hal-hal berkaitan 'paperwork' untuk rombongan seperti ini.

Download : Contoh Kertas Kerja Rombongan ke Luar Negara

Rujuk post saya sebelum ini untuk melihat contoh surat permohonan  http://raihanjalaludin.blogspot.my/2016/02/contoh-surat-permohonan-membawa-murid.html

Good luck!

3 comments:

  1. Assalammualaikum. Saya nak buat lawatan sambil belajar ke thailand... Saya nak tanya selain kertas kerja dan surat permohonan. Apa lagi dokumen yg diperlukan untuk ke luar negara?

    ReplyDelete
  2. saya pun berminat nak membawa pelajar ke thailand adakan prosedurnya sama

    ReplyDelete
  3. Hi Admin & Kawan-kawan. :) mari join 💡"Singapore (SG) Tour 1-Day Trip" from JB serendah RM109 dengan sis / 🔎🚩Backpacker Trip Jelajah SG dari serendah 🔥RM90-RM60 sahaja... Trip Group pun ada ke SG / THAILAND / NEGERI lain.

    Juga ada promosi; 🔖PAKEJ USS Trip dari JB @ 🔶Tiket Masuk Singapore (USS-SEA Aquarium-SKYLUGE-Lebih dari 30 JENIS!) All at %% Discount Price! Nak 🔥PRIVATE TRIP-Tour Singapore (car/alza/starex)? 🚘 Pun ada.. Silakan tanya...

    Bole WHATSAPP ke ✔+6012-7760219 (JESS) - Agent SG & JB, Love Travel *Contact: ✔+6012-7760219 (JESS)

    *Silakan lawat☺ >> FB.COM/LOVETRAVEL86
    [From Johor Bahru]

    ReplyDelete