Cara Menjadikan Padlet Seperti Pendrive - Raihan Jalaludin's Blog

Latest

Sunday 22 July 2018

Cara Menjadikan Padlet Seperti Pendrive


Assalamualaikum...

Beberapa hari yang lepas, sahabat saya, Ustaz Huszrudin, telah pun berkongsi tips dengan saya tentang bagaimana kita boleh menyimpan gambar, dokumen, fail & bahan dari peranti berbeza tanpa memerlukan kita untuk melakukan aktiviti login dll. Benda yang sangat simple tapi oleh kerana digunakan secara kreatif, idea beliau memang saya anggap awesome! Guna Padlet sahaja rupanya... Cool! 

Berikut adalah bahan yang dikongsikan kepada saya tempoh hari. Jom kita baca!

















Tips tambahan dari saya: Anda juga boleh menggunakan INCOGNITO WINDOW (chrome) sekiranya anda tidak mahu link anda di kesan oleh pengguna lain/pemilik device.
Cadangan saya, anda jadikan link padlet anda tu sebagai link peribadi yang rahsia. Anda seorang je tau link tu. Jangan share dengan sesiapa. Anggap link tu macam pendrive anda! So, anda boleh simpan apa sahaja di situ tanpa perlu risau orang lain akses masuk ke situ.

Thank you, ustaz, kerana tak lokek ilmu share benda-benda bermanfaat macam ni kat saya... 😊 Bagi anda yang ingin mengikuti tips-tips lain oleh Ustaz Huszarudin, boleh follow FB beliau ye... HUSZARUDIN HUSSIN  Nak follow hakak pun boleh... lai lai... Muahhaah... 


Tutorial Padlet : TUTORIAL PADLET

Nota Kaki: "Keep yourself busy in remembering your faults, so that you have no time left to remember the faults of others." - Dr. Bilal Philips

1 comment:

  1. Nak tya.. Apa beza padlet ni dgn google drive dan Onedrive?

    ReplyDelete