Borang G - SPBT - Raihan Jalaludin's Blog

Latest

Saturday 18 November 2017

Borang G - SPBT


Diam tak diam kita telah pun sampai ke penghujung cuti sekolah. Cuti sekolah berbaki cuma beberapa hari. Ada guru-guru yang sudah pun memulakan tugas di sekolah, ada juga yang masih bercuti menghitung hari untuk kembali ke dunia realiti, mendidik murid-murid! Salah satu borang yang penting terutama untuk guru kelas ialah BORANG G (SPBT). Ya, borang G ialah borang untuk mencatat tentang pinjaman buku teks murid-murid. Tak perlu lagi kita menulis nama murid, gunakan cara yang paling mudah, iaitu, copy dan paste senarai nama murid dari data APDM misalnya amatlah menjimatkan masa. Edit senarai nama buku pada borang. Hanya dalam beberapa minit, borang G lengkap diisi kemas dan yang paling menarik, kita boleh print dalam saiz A4! Apa lagi cikgu, jom kita download borang G!
Download : Versi Terkini SPBT G-Pin 4/2000

Makluman terkini (17/11/2017) - Hanya nama dan judul buku sahaja yang dibenarkan ditaip... Nombor perolehan perlu dicatat. (Info dari cikgu Sharifah Aqsyah Al Idrus)

Since ramai yang bertanya kaedah mudah nak kopipes nama murid dalam borang SPBT tu, saya share tutorial ni untuk korang ya... Klik pada gambar untuk paparan yang lebih jelas.


Untuk paste, right click, klik pada paste VALUE... :)



Update terkini 15/1/2019, cikgu Raja Dain Jazlands Shah memaklumkan bahawa terdapat borang baharu yang perlu diisi unuk murid dan guru... Berikut adalah link pautan yang diberikan olehnya...


12 comments:

  1. syukran cikgu..semoga dipermudahkan urusan dunia akhirat kerana membantu memudahkan urusan rakan guru spbt yang lain.

    ReplyDelete
  2. cikgu Raihan, terima kasih. nak print atas kertas apa?A4 ke?

    ReplyDelete
  3. TERIMA KASIH CIKGU...SEMOGA URUSAN CIKGU DIPERMUDAHKAN..AAMIN

    ReplyDelete
  4. Mcm mn nak download borang Spbtg tu cgu Raihan

    ReplyDelete
  5. Cgu Raihan mcm mn nak download borang spbtg tu

    ReplyDelete
  6. macam mana nak download borang spbtg tu...

    ReplyDelete
  7. Cikgu ada tak buku n kertas2 trpakai nk d jual tau lupuskan

    ReplyDelete