Modul Lengkap Google Classroom - Raihan Jalaludin's Blog

Latest

Tuesday 2 July 2019

Modul Lengkap Google Classroom


Assalamualaikum gais! 

Alhamdulillah hari ni saya dapat dua perkongsian Modul tentang Google Classroom. Yang pertama saya kongsikan agak asas manakala yang ni lebih detail dan spesifik. I can say yang ni memang complete la... Puas hati baca... Semua ada!

Modul ini dikongsikan oleh Encik Mohd. Faruze Bin Iberahim, Pegawai Teknologi Pendidikan, BTPN Johor. Saya pernah bersua dengan beliau ketika menghadiri event di sana dalam tahun 2017. Memang orangnya agak humble dan sangat komited dengan kerja. Tahniah, Encik Faruze! Modul memang mantapppp! Bukan biasa-biasa... Siap ada 3 bab lagi tu... Fuhhh! Memang detail & kemas betul... Di bawah ni antara isi kandungan yang terdapat dalam Modul tulisan beliau... Sneak-peek katanya... Gituhh! Haha... 



Bagi yang berminat untuk download Modul Lengkap Google Classroom, sila klik butang download di bawah ni...


Rasanya cikgu-cikgu boleh download & print satu copy untuk simpanan sekolah. Senang cikgu-cikgu lain nak rujuk nanti... Kann! Jangan lupa share dengan rakan-rakan yang lain yang mungkin sedang tercari-cari maklumat tentang Google Classroom sekarang ni. 

Anda juga boleh mendapakan Panduan Asas Google Classroom di post saya sebelum ni... Download semua hokayyy! Hahhaha... Belajar dulu sesikit, nanti bila dah terima ID dan password yang rasmi, barulah digunakan sepenuhnya bersama murid-murid... Sapa yang memang dah menggunakan GC, go on je! 

Sekian sahaja perkongsian kali ini. Selamat berGC cikgu! Good luck! Assalamualaikum... 

Nota kaki : People will notice the change in your attitude towards them but won't notice their behavior that made you change. Anyhow... Blowing out someone's candle does not make yours shine any brighter! 

10 comments:

  1. terima kasih banyak2..sangat2 membantu saya n sekolah saya...terbaik...

    ReplyDelete
  2. terima kasih, bagaimana download file sebenar ye? sbb dia link dengan box la pulak..tq

    ReplyDelete
  3. Kita kena guna ilmu ini utk pembelajaran trkini

    ReplyDelete
  4. Terima kasih banyak .... Saya baru belajar guna google classroom ni untuk pelajar ikm .... allhamdullilah memudahkan pelajar mendapat maklumat dengan cepat ...

    ReplyDelete
  5. Terima kasih atas perkongsisn ini. Alhamdulillah

    ReplyDelete
  6. Jazakallahu khairan atas perkongsian. Need to adapt and adopt the new norm of learning

    ReplyDelete
  7. t.kasih atas perkongsian ini.

    ReplyDelete
  8. Salam..saya juga ingin berkongsi..Terima kasih kepada empunya

    ReplyDelete