Review Microsoft Surface Arc Mouse - Raihan Jalaludin's Blog

Latest

Sunday 6 September 2020

Review Microsoft Surface Arc Mouse

 


Assalamualaikum...


Hai gais! Hari ni kita nak buat review lagi... Hahaha... Ni nak review second item yang dibeli bersama Microsoft Surface Pro 7 hari tu. Microsoft Surface Arc Mouse. Terbeli sebab kononnya nak warna yang sama, Poppy red. Gituhh... Okay, yang berhajat nak beli mouse ni, boleh baca review jujur saya ni ye... Saya nak cerita kelebihan dan kekurangan mouse ni as a whole. Hehe... 


👍 Kelebihan 


Memang letoppsss habis! Serius saya sendiri jadi macam super excited bila tengok mouse ni. Bayangkan ianya leper dan rata... Flat! Nipis pulak tu... Memang awesome... Saya boleh kata, ianya lain dari yang lain. Unik sangat!




Kita hanya perlu curve kan dia, dan mouse ni akan automatically ON. Bila kita flat kan mouse ni akan OFF dengan sendiri. Superb wei dia punya teknologi bukan biashe-biashe... Huhu... Memang memudahkan nak menyimpan. Nak bawa ke mana-mana, perghhh... mudah sangat. Masuk poket pun tak terasa. 


Nak klik, semua smooth jer... Nak scroll pun best je rasa... walaupun scroll wheel tidak kelihatan... Tapi memang boleh scroll dengan jayanya! Dari segi teknikalnya memang sangat baik. 


👎 Kekurangan 


TAPI... mouse ni tak sedap dipegang... Dengan harga yang mencecah lebih RM300, saya rasa tak berbaloi beli sebab saya hanya guna 2-3 kali jer... Serius rasa tak best nak pegang... Hollow di bahagian tengah... Rasa kosong... tangan tak penuh memegang... Dah la tangan kita besar... Haha... Tak tau nak describe macam mana, tapi memang tak best, tu je boleh cakap. 



Mujurlah sebelum ni saya memang ada 2 buah Microsoft Designer Bluetooth Mouse... So, saya ambillah satu untuk gunakan bersama Microsoft Surface Pro 7 saya ni... Sebuah lagi memang dah beri pada Aida bersama Surface 3. Haihhh... Rasa membazir pula beli Microsoft Surface Arc Mouse. Banding dengan Microsoft Designer Bluetooth Mouse memang jauh beza... Biar pun harga baru dalam seratus lebih, tapi saya boleh kata Microsoft Designer Bluetooth Mouse ni lebih sedap dipegang... Selesa... Performance memang tiptop walaupun dah 3-4 tahun pakai. Dah calar balar dah pun... Tetap saya suka. Nak banding Microsoft Surface Arc Mouse... Memang tak berapa sedap untuk dipegang! Nampak tak, barang yang harganya mahal tak semestinya kena dengan jiwa kita. 




Okay, tu je saya nak kongsikan hari ni... Semoga perkongsian ini bermanfaat dan membantu korang yang mungkin tengah bercadang nak beli mouse ni... Yay or Nay? To be honest, I prefer Microsoft Designer Bluetooth Mouse. Tapi yelah, one man's meat is another man's poison. Pilihan di tangan anda. Buat pilihan yang tepat, jangan sampai membazir hokay! 


Boleh baca REVIEW MICROSOFT SURFACE PRO 7 


Take care gais! Jangan lupa patuhi SOP. Jaga diri, jaga keluarga... Semoga kita semua dalam lindungan dan kasih sayang Allah... Aamiin... 


Nota kaki : Jadilah seperti bunga yang memberikan keharuman bahkan kepada tangan yang telah merosaknya.

No comments:

Post a Comment