Aktiviti PKP Fasa 3 : English Games - Raihan Jalaludin's Blog

Latest

Wednesday 15 April 2020

Aktiviti PKP Fasa 3 : English Games


Assalamualaikum...

Hai semua! Apa khabar? Sejak PKP ni ramai betul guru-guru yang explore macam-macam apps untuk hasilkan bahan PdP untuk murid-murid. Tapi nak create content bukanlah semudah yang disangka. Ambil masa nak siapkan satu-satu bahan tu... Jadi bila dah siap macam ni, memang la saya mengharapkan ramai murid-murid yang akan dapat benefit daripadanya... Bukan setakat murid saya sahaja, tapi murid-murid lain juga...

Cikgu-cikgu boleh share link blog ini kepada murid-murid cikgu... Nak bagi anak-anak main pun boleh. Saya try guna Apps WordWall... Best juga! Sengaja saya pilih pelbagai jenis game supaya murid-murid tak bosan. Sebab tu ambil masa lama nak fikir aktiviti yang sesuai dengan game... Haha... KBAT!

**Just to let you guys know, ada 9 games kat sini, kalau korang tak nampak, kena tunggu sekejap sebab ambil masa untuk loading. Bergantung kepada kelajuan internet korang. Sabarrrrrr hokay! Hehe...

Nak main kat sini pun boleh, nak main guna link yang disediakan pun boleh... Klik je pada link yang dah di highlight tu. Yang main kat sini, kalau nak stop the game, Klik START AGAIN. 


Game 1

Balloon Pop Game




Game 2

Unscramble Letters To Form Correct Words

 

Game 3

Maze Chase Game 


Game 4

Match Up Game




Game 5

Whack a Mole


Game 6 

Drag & Drop


Game 7

Word Search 




Game 8

Gameshow Quiz


Game 9

Making Sentences 

https://wordwall.net/play/1449/864/651

Okay, semoga perkongsian ini bermanfaat untuk murid-murid kita semua, insyaAllah. Jangan lupa doakan kesihatan, kesejahteraan dan kebahagiaan untuk saya. :)

Take care, gais! Stay at home. Bye!~

Nota kaki : Ketahuilah, kelak lukamu ini akan menjadi ubat bagimu.

5 comments: