Aplikasi Pandai Dengan Video & Kuiz Harian Percuma - Raihan Jalaludin's Blog

Latest

Wednesday 15 April 2020

Aplikasi Pandai Dengan Video & Kuiz Harian Percuma


Assalamualaikum...

Hi gais! How's your day? Saya harap semua sihat ya... Okay, hari ni saya nak share satu aplikasi yang menarik dan sesuai digunakan terutama pada waktu-waktu Perintah Kawalan Pergerakan ni.  Video-video dikongsikan adalah percuma termasuklah soalan kuiz harian. Saya nampak kuiz hariannya agak bagus kerana menurut salah seorang team Pandai, soalan yang diberikan tidak akan berulang!  WoW!~ Best kan... Setiap hari dapat soalan berbeza... 


PANDAI VIDEOS SOLUSI KEBIMBANGAN IBU BAPA


Mak ayah tak perlu risau lagi kerana Pandai Videos membawakan kepada semua pengguna untuk melayari Pandai Videos secara percuma! Cara pembelajaran yang enjoy dan colourful, confirm dapat menarik fokus anak-anak dan membuatkan mereka lebih kreatif dalam berfikir. Yes! It’s Free! 

Video-video yang disediakan meliputi 20 subjek untuk sekolah rendah dan menengah. WoW sekali lagi! Haha... Rugi sungguh jika tidak digunakan sebaik mungkin! Pandai Videos membawakan suatu platform yang begitu mudah kerana sistemnya yang sangat organized, susunan isi kandungan video mengikut darjah & tingkatan, subjek dan by topic, dimana pelajar mudah untuk mengulangkaji dan tiada isu pencampuran topik. Menarik!~


Kenapa Pandai Videos Perlu Saya Manfaatkan? 


● Video yang dihasilkan daripada warga pendidik yang mahir dan pakar 

● Meliputi subjek sekolah rendah & menengah

● Disusun mengikut Subjek, Bab & Topik

● Menepati KSSR & KKSM

● Mudah digunakan

● Percuma!


PARTNERING WITH KANGAROO MATH MALAYSIA

Part ni memang saya suka! Pandai Videos merupakan suatu inisiatif Pandai.org yang juga suatu aplikasi e-learning yang menggunakan pendekatan kepada ‘Daily Quiz’, latih tubi yang meliputi 20 subjek, dan persediaan untuk menghadapi peperiksaan Matematik terbesar di dunia iaitu Kangaroo Math Competition, Kancil Science, Beaver Computational Thinking dan lain lain. Dimaklumkan, ramai guru di Malaysia sudah pun subscribe Pandai App untuk membantu pelajar mereka yang terlibat di dalam pertandingan-pertandingan ini disamping yuran tahunan yang begitu berpatutan. 

Persediaan dari segi soalan past year Kangaroo Math Competition dalam bentuk PDF membolehkan para guru mencetak dan memberi kepada pelajar. Jawapan dan penerangan juga turut disediakan. Sungguh memudahkan!

Caranya:-

> Layari www.pandai.org 

> Daftar Akaun dengan memasuki email 

> Menerima password di email 

> Log in

Semudah ABC hokayyy! Daftar adalah percuma dan para pengguna boleh menjawab ‘Daily Quiz’ setiap hari dimana jua. Satu lagi gais, soalan yang diberikan tidak akan berulang demi untuk memberi yang terbaik buat anak-anak. Jangan risau, jawapan dan penerangan disediakan tau! 

Aplikasi Pandai boleh dimuat turun ke tablet atau telefon pintar melalui Play Store (android) atau App Store (IOS Apple). Malahan, ia juga boleh dibuat secara atas talian menerusi komputer. Apa lagi, jom download! Boleh klik kat perkataan ber highlight kuning ni untuk download ya... 😊




Gaisss, sebelum saya terlupa, ni senarai video PERCUMA oleh PANDAI... Boleh share kat Whatsapp Group kelas korang... 

Sekolah Rendah:


Sekolah Menengah:



INGIN MENGETAHUI TIAP PERKEMBANGAN PANDAI?






Ni Testimonial Aplikasi Pandai... Jom tengok!~


Okay gais, semoga perkongsian video-video ni bermanfaat untuk anak / anak-anak didik kita semua. Duduk rumah ya... Jangan kemana-mana kalau takde keperluan. Take care. Babai... :)

Nota kaki : Saat kita sabar dan tabah atas segala penghinaan dan kata-kata manusia, saat itulah Allah akan berikan kita kemuliaan. 

No comments:

Post a Comment