Aplikasi Yang Boleh Diintegrasikan Dengan Google Classroom - Raihan Jalaludin's Blog

Latest

Tuesday 5 November 2019

Aplikasi Yang Boleh Diintegrasikan Dengan Google Classroom


Assalamualaikum semua...

Hai gais! Hari ni saya nak kongsikan aplikasi-aplikasi yang boleh diintegrasikan dengan Google Classroom. Ada banyak sebenarnya... Bahan ni sebenarnya telah dikongsikan oleh sahabat saya, Ustaz Huszarudin Bin Hussin dari SK Felda Lok Heng Selatan. Perkongsian ini telah dibuat beberapa bulan yang lalu semasa beliau membuat perkongsian di daerah beliau... Hebat ustaz! Orang baru nak mula belajar create kelas, ustaz dah jauh kedepan dah... Dah siap dengan list apps yang boleh nak digunakan bersama Google Classroom! Syabas!!!~ Tak sia-sia Siakap Keli viralkan ustaz haritu! Heheheee...

Okay, berikut adalah antara aplikasi-aplikasi yang boleh diintegrasikan dengan GC... Boleh la try nanti yer... Ada 62 Apps yang disenaraikan! Fuhhh... Ohsem! Sebelum nak intergrate, korang create kelas terlebih dahulu ya... Lepas tu buka apps yang nak diintegrasi tu, pada apps tu akan ada fungsi Google Classroom (GC)... Klik je button GC tu untuk dimasukkan dalam kelas yang dah diciptakan tu. Gituhhh! Hehe..













Bagi yang belum memiliki Modul Lengkap Google Classroom, sila download ya... Sebelum ni saya juga ada berkongsi Panduan Asas Google Classroom Jemput la baca... :)

Okay, semoga perkongsian ini bermanfaat dan jangan lupa doakan kesejahteraan serta kesihatan sahabat-sahabat yang sudi berkongsi bahan dengan kita semua... Semoga perkongsian ilmu seperti ini menjadi saham akhirat buat ustaz... Jazakallah!~

Nota kaki: People of integrity do not hide their reactions or opinions. They do not manipulate others through deception and they do not pretend.

2 comments:

  1. Terima kasih, salam dari bugis makassar Indonesia

    ReplyDelete
  2. Terima kasih atas perkongsian ilmu moga dirahmati Allah & murah rezeki

    ReplyDelete